::pegawai urusan permata::

Friday, February 4, 2011

.::oh mesir::.

what happen on mesir now?? limaza hunaka?? awatnye cek oii..?? bakpe hok jadi gitu? ohh tidak.. semalam rasa agak kelaka rasanya..hehe.. tgh menjelajah blog sahabat2, tetibe ade dapat satu mesej dari sahabat perempuan ni.. “salam, boleh tak ko xplain ape yang berlaku kat mesir sekarang ni?? aku tak tau la ape yg berlaku”.. hehe lawak pon ade..orang semua dah tido, dia baru nak cari bantal.. ehh, peribahasa ape tu erk.hehe.. so saya pon explain la dengan menggunakan tekonologi terkini..msg la balek.. bagi tau ape yang kita tahu jela.. ok, sebenarnye ape yang berlaku kat mesir itu adalah salah satu tanda akhirr zaman yang menandakan dunia semakin hancur.. saya sangat suka sebenarnya situasi ini berlaku.. anda semua jangan salah anggap.. biar saya explain dulu.. ok jangan baca cikit2, baca sampai habes tau.. mengikut kajian yang telah dijalankan oleh permatayahbonda, ape yang berlaku di mesir adalah suatu yang telah di jangka.. ikhwanul muslimin sebuah pasukan pembangkang yang bergerak secara senyap2 dalam mencari ahli mereka.. jadi, dalam senyap, mereka telah merancang pelbagai startegi untuk menggulingkan presiden mesir, hosni mubarak.. hosni mubarak ni, merupakan seorang pemerintah yang banyak menyeleweng dalam pemerintahan nya..dia banyak mengikut telunjuk israel dan amerika.. perkara yang paling menarik perhatian saya adalah apabila melihat amerika dan israel mula tergugat dengan keadaan yang berlaku di mesir..mereka mula tidak senang duduk dengan ape yang berlaku di mesir.. mereka tahu, bahawa kekuatan ikhwanul muslimin sangat kental. mereka rela mati demi islam..shahid adalah cita2 mereka.. tujuan utama penubuhannya adalah untuk menjaga agama islam daripada di selewengkan oleh golongan yang munafik dan kafir yang sentiasa mencari jalan untuk menghancurkan islam. sebagaimana yang kita ketahui, terdapat sebuah universiti tertua di dunia yang telah melahirkan ramai ulama’ terkemuka dunia, terdapat pebagai fatwa telah dikeluarkan oleh golongan ulama2 mesir yang begitu berani dalam perjuangan mereka sebelum ini..namun, hosni mubarak banyak menyanggah fatwa2 mereka.. setelah dipendam selama hampir 30 tahun, akhirnya api kemarahan rakyat mesir mula sampai ke tahap letusannya.. akhirnya, satu pakatan telah dibuat oleh pembangkang iaitu dengan mengadakan rusuhan dan demonstrasi bagi mendesak hosni mubarak meletak jawatan.

2

 

8

 

16

 

10

 

 

 

images

inilah dia hosni mubarak yang akrab dengan george w. bush..

28314_119390594764087_100000794400577_40769_1473417_n

inilah masanya untuk kita buang israil ke dalam sampah..saya percaya, semangat ikhwanul muslimin ini akan merebak ke semua tanah arab yang berhampiran dengan mesir sane tu.. dan tidak mustahil, mereka akan berjaya merebak ke malaysia..saya percaya, gerakan ini sudah mula berada di sini..saya doakan semoga pejuang2 ikhwanul muslimin berjaya dalam misi mereka, kerana apabila mereka berjaya, mereka akan membuka laluan yang ditutup oleh hosni mubarak iaitu sempadan rafah..oleh yang demikian, pejuang2 islam mampu untuk masuk ke sana bagi memusnahkan negara haram israil laknatullah dengan izin ALLLAH.. insyaALLAH..

ade satu peristiwa yang agak kelaka sewaktu menonton berita tadi.. seorang pelajar mesir yang ditemubual oleh pemberita mengucaplan rasa bersyukur dan terima kasih pada DATO’ SERI NAJIB TUN RAZAK  yang telah membuat keputusan memindahkan para pelajar ke luar mesir.. subhanallah, dalam hati kecilku bekata, kenapa nak berterima kasih pada najib, terima kasih lah pada ALLAH, bersyukurlah pada Allah yang telah menyelamatkan mereka.. hurm, xpela, just pandangan saya.. saya harap, saya dapat jadi salah seorang yang gugur di sana.. doa2 kan ye sahabat =)

 

 

 

6 comments:

  1. nice..btw, mane plak dpt link??koz xpenah expose blog tuk tontonan ramai..lagi student unisza..haha .

    ReplyDelete
  2. semoga mereka sentiasa dilindungi oleh-NYA

    ReplyDelete
  3. raihanah- ade la..kna pndai cri stdnt unisza pnye link..hehe
    bunga- amin ya robbal'alamin
    chemay- =) jgn lupa dtg lagi yer =)

    ReplyDelete