::pegawai urusan permata::

Monday, December 13, 2010

kembara melihat panorama alam

assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh.. bertemu kembali kita kali ini dalam rancangan blogger terkini.. okey, adakah anda sudah bersedia???

yaaa..semestinya anda sudah bersedia..okeyh, seperti biasa, kita perkenalkan dahulu hos kita pada kali ini..x lain dan x bukan..

IMAG0066

haaa..inilah dia hos kita pd kali ini..MR doroyan..Winking smile

haaa, dah kenal kan?? ok, sekarang kita x nak buang masa..jom ikut saya bertemu dengan tetamu jemputan kita kali ini..

siapakah beliau??

DSCN8128

haaa..inilah dia tetamu kita..kecil2 cili api..kalau ckp memang berapi..hehe

ok, hari ni saya nak bawak kalian mengembara ke sekitar kawasan rumah saya.. nak gitau kat tuan2 dan puan sekalian, saya ni

suka sangat tengaok permandangan dan pokok2 yang hijau..jadi x hairanlah keliling rumah dipenuhi dengan pokok2 yang kehijauan..

ok, saya tahu anda xnak dgr celoteh saya..Hot smile, jadi ape kata kita teruskan dengan segmen kita yang pertama dan terakhir..

segment alam indah ciptaan ALLAH

pada segmen kali ini, anda dapat melihat pelbagai jenis tumbuhan hijau yg terdapat di baiti jannati..Island with a palm tree

DSCN8120

pokok ape ntah, beli kat pekan rabu..heheDSCN8138

haaa,ni ler pokok bunga jarum..kereta proton exora tu amek smpena name pokok ni laa..

DSCN8136

sunset dari celah exora..hehe

DSCN8142

ini la pinang merah..orang kan selalu cakap, tanam pinang rapat2, cepat masuk meminang..hehe.. ade ke>>??

DSCN8148pokok ni lah yang plg cantik bagi saya

DSCN8161

macam misai kucing kan?? ni la misai cat farish..hehe

DSCN8170

suasana kampung yang sangat tenang..

DSCN8165

ciptaan ALLAH semuanya indah

DSCN8173

haa..korang mesti pernah makan buah mate kucing.. inilah pokoknye.. yang tu bunganya.. kalau nak rasa beli la..

 

ok la..nantikan kemunculan segmen kembara melihat panorama ini di musim2 yang akan datang..hehe..

sebenarnye, ini merupakan langkah pertama yang saya lakukan sebelum berjinak-jinak dgn kamera DSLR.. tgh

mengintai-ngintai kat bank tu, kot2 ade yang ble di keluarkan untuk beli camera idaman ku itu..huhu..

haaa, doa2 kan lah ye..harap2 dapat la..xdpat satu, dua pun jadilah..hehe.

ok, selamat maju jaya semua

DSCN8132

No comments:

Post a Comment