::pegawai urusan permata::

Thursday, January 27, 2011

kau kekasih awal dan akhir

 

Heart

siapakah dia kekasih anda?? wahhh mesti anda bangga kan bila ade kekasih..yang lebih bangga bila kekasih anda tu hensem, comel, tiut, cantik, n ape2 jela yang sempurna di mata anda.. yang lebih anda bangga bila kekasih anda seorang yang kaya, berharta, nak ape semua dapatBe right back.. sape yang tak nak kaple dengan orang macam tu kan.. kiranya pakej lengkap la.. bangga kan bila ade pasangan macam tu.. rasa macam dunia ni, kita yang punya.. wah wah wah, indahnya bila diri disayangi kan.. indah ke?? hurm, nak tau, tanyelah kepada yang pakar.. hehe.. ok, warkah ini merupakan ditujukan khas buat insan yang berstatus kaple..hehe ikut sedap tulis je kan.. kaple pun ble jadi statuss..Smile with tongue out .. fine.. sebenarnya bukan itu yang nak di bincangkan.. buat ape lah bincang pasal kaple.. bukannye ade orang nak kaple ngan saya pun..haha.. satu kesilapan yang maha hebat bagi sesiapa yang kaple ngan saya sekarang ni..saya ni dala takde duit, keje pun takde.. yang ade hanyalah sebuah maruah dan harga diri yang sangat tinggi nilainya..yang mahal harganya..kalau sape2 nak beli, kena isi borang dulu ye..borang meminag saya..hehe.. oppss. terlebih sudahhh.. memaeen jer k.. Secret telling smilehehe..

 

 

sekarang bukanlah masanya untuk saya mencari cinta manusia..setiap saat kita kena cari cinta Khaliq kita..  bila kita cari cinta ALLAH, insyaAllah ALLAH akan membalas cinta yang Maha Agung.. subhanallah.. sebenarnya point utama kat sini adalah nak cerita tentang kekasih yang sebenar..  cuba check balek (bagi sesiapa yang berkaple laa), adakah pasangan anda sanggup berada di sisi anda andai suatu hari anda sakit?? andai suatu hari anda ditakdirkan termengandungkan anak kekasih yang tersangat anda cintaiRed heart itu, kemudian adakah lelaki itu sanggup menunggu dan melihat anda berpeluh keringat melahirkan zuriat lelaki yang anda kata anda sangat cintai itu?? mungkin ada la kot..tp jarang2..btol tak?? adakah itu dinamakan keekasih awal dan akhir?? andai kata anda ditakdirkan mati, adakah 1lelaki tersebut nak masuk sekali dengan anda dalam kubur?? kalau muka dia ada masa pengebumian pun dah cukup baik dah.. ade tak dia nak tangisi permergian anda??? hahaaha, silap2 hari tu jugak dia cari yang baru..mungkin dia lebih gembira dengan pemergian anda.. sakit tak hati andaBroken heart??

 

fuuhhh, bayangkanlah, lelaki yang anda kata sangat sayang,sangat cinta, bila di uji dengan musibah hilang terus melarikan diri dari anda.. renung2 kan lah ye.. cuba kita bandingkan suami dengan pakwe, kalau suami anda, dia pasti akan protect isteri dia daripada segala jenis bahaya, kalau anda sakit, cepat2 dia akan carikan obat..btol tak?? kalau anda nak lahirkan zuriat, dia pasti ada di sisi anda untuk berikan kata2 perangsang..kalau anda ditakdirkan pergi dahulu,  mesti dia akan terasa satu kehilangan yang besar dalam hidupnya.. moralnya, carilah kekasih yang halalan toyyiban…Thumbs up dijamin oleh ALLAH hidup anda pasti akan bahagia.. anda lah yang mencorakkan diri anda dan keluarga dalam membina rumahtangga.. tapi adakah suami anda kekasih awal dan akhirr?? hehhe, blum lagi.. adesatu lagi martabat yang belum anda tahu..sape dia??? haaa..itulah dia amalan kebajikan anda.. amalan kebaikan yang anda lakukan selama hidup anda di atas muka bumi ini akan menjadi teman anda paling setia di sana..amalan itulah yang akan cover anda dari di jilat oleh api neraka.. na’uzubillahi min zalik.. api neraka bukan macam api kat dunia cek ooiii.. api neraka ni api yang panasnya 70x ganda dari api di dunia.. subhanallah, ngeri nak citer..same2 lah kita elakkan diri kita dari lembah  kehinaan itu.. moga hidup kita mendapat berkat dan maghfirah dariNya..perbanyakkanlah amalan2 yang mampu menjadi peneman kita di sana..apakah anda sudah bersedia bertemu dengan pencipta anda??

cun

5 comments:

  1. ingatlah.. jika kau mencintai manusia,manusia itu akan kau tinggalkan dan kau akan ditinggalkan..tetapi jika kau mencintai Allah,Allah xakan tinggalkan kau dan kau akan kembali kpdNya.. ingatlah janji Allah itu satu kepastian dan nikmat syurga itu satu keindahan..

    ReplyDelete
  2. anonymous= that's right.. syukran 'ala kulli hal

    ReplyDelete
  3. afwan ya sodiqi..

    ReplyDelete