::pegawai urusan permata::

Monday, February 28, 2011

:: pergi kedah apah tak pekdah, pergi perlis baru buleh ::

ok, let start our story with bismillahirrahmanirrahim.. assalamualaikum dan salam satu malaysia..hehe.. banyak lah satu malaysia.. kita guna satu islam boleh?? ke guane?? waaaaa.. banyakk citer pulak.. terima jela..org kate assukut ‘alamatirridho..hehe.. so, saya tak dengar ade bantahan..jadi maknanye  setuju lah ni..hehe.. ok cukup2.. hari ni saya nak citer sebuah kisah yang berlaku pada zaman kelmarin.. kelmarin pun ade zaman jugak yer..lantaklah. ok, kelmarin saya dan 60 anggota suksis unisza telah menjejakkan kaki ke bumi perlis.. orang kate pergi kedah apah tak pekdah, pergi perlis baru buleh..so, dengan berpegangkan kepada kata2 ni lah, saya dan seluruh kontinjen suksis 09 telah bersetuju untuk makan angin kat unimap.. memang berangin la perut kami.mane tak nye, kat sane angin sangat kuat..hehe.. dekat dgn laut and bendang.. view pun cantik.. cume takde dslr je..hehe.. kalau ade, dah lame saya jd camera man..ok insyaAllah satu hari nanti akan ku genggam dslr tu.. hurm selama berada disana mcm2 pengalaman dapat..dapat jumpe orang perlis, jumpe budak susksis unimap, and dapat tgk sebuah realiti kehidupan di sana.. saya tak mau citer panjang..anda tgk lah gambar2 d bawah ni..

 

SDC14742

skuad biru yg happy go luckyRolling on the floor laughing

SDC14751

kami bersaudaraLeft hugRight hug

SDC14779

kamilah wira  Flirt female

SDC14791

bersama penghuni rumah seri kenangan..Red heart

SDC14794

asalnya mereka gembira mendapat cahaya mata, tapi mereka terpaksa menerima hakikat bahawa mereka dianiaya anak sendirii Sad smile

SDC14797

mereka menghabiskan sisa hidup di sini.. pandangan mata mereka menceritakan segalanyaCrying face

SDC14798

aku percaya, suatu hari nanti aku akan menghadapi saat2 tua..semoga saat tua ku tidak menyusahkan orang lain..Eye rolling smile

SDC14804

semoga syurga lah tempat merekaThumbs up

SDC14808

apabila kalian bertemu dengan insan sebegini, suruhlah mereka mendoakan kaliah kerana mereka dari golongan yang teraniaya..High five

SDC14834

apalah ertinya sebuah kehidupan tanpa kasih sayang anak2..GirlBoy

SDC14871

berada di kuala perlis Turtle

SDC14875

melihat panorama alamHot smile

SDC14877

aku juga anak kampung.. aku berbangga dengan asal usulku…Winking smile

SDC14879

aku memohon pada Ilahi agar aku dikurniakan anak2 yang soleh serta isteri yang solehah agar mereka dapat menjagaku di hari tua serta dapat mendoakan daku di hari tatkala daku tiada kelak..Clock

2 comments:

  1. hai pak cik. balik je, terus update belog. hihihi. :P

    ReplyDelete
  2. mesti lah..kena update cpt2..xcited tgk tmpt org kan..hehe

    ReplyDelete