::pegawai urusan permata::

Thursday, March 17, 2011

::..terkesima..::

167832_195237433835619_100000480915829_714921_1548979_n

 

tiada kata yang mampu diungkapkan tatkala melihat si dia pantas menghentam nasihat yang ku utarakan..siapakah dia si dia itu?? haaa, ok sila bc cerita ini sampai khatam.. ok?? hurm, semalam sebaik sahaja selesai berlatih berzanji bersama “ayoh ku” bilal masjid unisza, pantas sahaja aku mencapai motor yang ku pinjam dari sahabat ku, untuk pulang ke bilik..walaupun hujan lebat, ku paksakan jugak diri ini untuk pulang ke bilik..ade keje ckit..sampai saja kakiku di bilik, basah lenjun baju ku..xkisah lah kena effect hujan yang sekarang menjadi polemik yang sangat panas dan meniti pantas di bibir-bibir justin bieber..ehh ade jugak name budak ni..huhuh, ok mood kena serius..xmau gelak2.. bukak je pintu bilik, terpandang laptop tengah terbuka, so terus tgn ni mencapai keyboard ku yang plg comel ni..terus la tgk pkembangan terbaru fb..bila refresh je internet tu, mate ku terpinar2 melihat satu gambar itu ada satu orang perempuan tengah dipegang oleh satu orang lelaki juga.. seakan-akan tgh berpeluk..rs sakit aty, bkn sebab jeles xdapat buat camtu, xde pasal la nk buat cmtu kat anak org..kalau kat isteri aku takpe jugak..then tiba2 tgn ni terasa seperti menari2 seperti pelakon filem hantu kaklimah balik rumah, usop..kemudian pantas aku mencapai keybord untuk komen..

 aku- salam saudara, saya mohon maaf andai terasa hati, cume matlamat tak menghalalkan cara..berkaple tak bermakna kita bebas pegang2 sane sini..sekali lagi saya mohon maaf..

aku-bergomolan dengan babi (khinzir) itu lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram..
sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya..
selang beberapa ketika tetiba bf dia balas..

BF dia-ko jangan nak tunjuk baik kat sini..

BF dia-jangan jadi seperti ketam mengajar anak berjalan lurus

BF dia-aku tak marah ko tegur aku, tapi kalau ko rasa nak hidup lebih dari sejam dari sekarang, baik ko padam balek komen tu..

aku-saudara, saya selaku saudara sesama islam, berasa bertanggungjawab untuk tegur, bila dah tegur, maka terlepas lah tanggungjawab yang di pertanggungjawabkan.

BF dia- ko jangan berlagak baik kat sini, aku kenal sape ko masa kat sekolah dulu..ko nak ke aku ceritakan kisah ko masa kat sekolah dlu>??

Gf dia- abang, cukup…!!

Gf dia-biarlah abg, ini dugaan buat kita..

aku rasa nak nangis bila GF dia cakap cmtu kat BF dia..boleh dia cakap ini dugaan..ini merupakan satu peringatan yang mungkin mengelakkan mereka dari lembah api neraka.aku pun pelik jgak bila dia ckap dia kenal aku ms kat skola.tp xdelah takut pun dengan ugutan dia sebab rasanye xde pun aku bikin masalah kat skola dulu..cume agak kesian jugak, kata2 yang dikeluarkan oleh lelaki tu “ kalau ko rasa nk rasa hidup lebih  dari sejam dari sejam dr sekarang, baik ko padam komen tu..” bahaya komen tu..boleh jatuh kufur sebab melawan ketetapan ALLAH.. nauzubillah.. aku doakan mereka dan saya serta kita semua diampunkan dosa oleh ALLAH.. betapa dahsyatnya AZAB ALLAH.. subhanallah..

30114_120593341310479_100000794400577_42963_3090242_n

aku hambanya yang kerdil

8 comments:

  1. semoga mereka cpt berubah dn bertaubat...
    btl tu..at least klu pegang khinzir, boleh samak, kalau pegang org yg bkn muhrim, nk samak mcm mane.??
    Aisyah r.a. meriwayatkan: Tidak pernah tangan Rasulullah s.a.w. menyentuh tangan seorang perempuan kecuali yang Baginda miliki (isterinya). (HR al-Bukhari)

    ReplyDelete
  2. advantgarde- tak boleh bakor depa..=)
    kita just doakan mereka berubah dan iman kita jd makin bertambah

    ReplyDelete
  3. khalilah- syukran..pndgn yg mnarik.. kita sama2 doakan mereka brubah dan kita juga doa smoga kluarga kita x terlibat..insyaALLAH

    ReplyDelete
  4. bkn nk bakar depa tp ayat ni.. "then tiba2 tgn ni terasa seperti menari2 seperti pelakon filem hantu kaklimah balik rumah, usop.."
    hahaha... tu yg nk bakar tu... hahaha...
    nie ble nk dtg pntai batu burok nie...
    leh la jumpa....

    ReplyDelete
  5. ouh, demo ore ganu eh?? kawe leni dok ukm la..batu buruk jauh gok..tok jembal la..hehe

    ReplyDelete
  6. velasrezal- jemput la dtg lg..xde cas bayaran dikenakan..=)

    ReplyDelete