::pegawai urusan permata::

Thursday, September 29, 2011

::mencari teman ke syurga::

amir

assalamu’alaikum, entry kali ini agak berlainan.. sementara boring2 dalam bilik petang ni, sambil menunggu masa untuk masuk waktu maghrib, pikiran pon melayang memikirkan sesuatu.. ye mencari teman.. teman untuk bersama melayari bahtera..bahtera?? bahtera ape tu?? insyaALLAH bantera di masa depan.. ape kah ciri2 teman yang dicari?? ek eleh, mcm lah aku ni baik sangat sampai nak memilih pulak.. tp memilih tak salah, cuma jangan terlalu meletakkan kesempurnaan yang melampau.. ape dah, belaja pon tak abih lagi..hmm.. ok2, takpe, persediaan awal..Winking smile ciri tu mudah dan simple je..eh mcm same je maksudnye.. tak pelah..  ok kita straight to the petaling street..eh silap, straight to the point la.

 

ciri2 nya mudah je..

taat pada ALLAH, AGAMA n taat pada SUAMI.. ok.. cukup.. tak banyak syarat yang ditetapkan

 

bila ade 3 benda ni, nescaya bagi wanita tersebut boleh memilih mana2 syurga yang dinginkannya.. mudahnya bagi wanita untuk masuk syurga.. sami’na wa ato’na. tetapi bagi lelaki ade amanah berat yang perlu dihadapinya, menanggung dosa isteri, dosa anak2, dosa diri sendiri, hai kaum wanita, kasihanilah suami kamu.. taat lah pada ALLAH dan SUAMI kamu supaya dia  tidak menanggung dosa mu kelak.. itu je motif nye nak di sampaikan di sini..jangan fikir yang bukan2 ye..

setakat ni, biarlah saya berteman dengan sahabat yang ade disini..

DSCN6237

biarlah aku jalinkan hubungan bersama mereka.. ukhuwwah yang semakin erat ini semoga berkekalan selamanya.. insyaALLAH..

 

DSCN6029

terasa bahagia bersamu sahabat2 ku..

DSCN6273

ikhlas kan hati dalam bersahabat

DSCN6291

AQSA sem 5.. kenangan aidilfitri bersama..

 

DSCN1165[1]

moga dikau semua teman sejati hingga ke syurga..

No comments:

Post a Comment