::pegawai urusan permata::

Wednesday, February 23, 2011

::alhamdulillah..segalanya sudah selesai::

xz

alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah, syukur  atas segala nikmatnya..terlalu banyak nikmatnya kalau nak dihitung.. ya ALLAH, malu ku rasa padaMu, walaupun kadangkala aku ingkar dan berbuat dosa padaMu, tapi Engkau tetap tidak putus2 memberikan nikmat padaku.. aku sangat bersyukur padamu..terasa kerdilnya diri ini pada pandangan mu..alhamdulillah, jika diimbas kembali pertama kali mesyuarat untuk melaksanakan program pengurusan jenazah ni, asalnya adalah sekadar untuk menghabiskan duit persatuan.takde niat pon nak buat program yang besar, tapi alhamdulillah ALLAH nak bantu kami, akhirnya saya dipertemukan dengan pejabat Agama daerah kuala terengganu yang diperkenalkan oleh ust suhaimi, pengarah pusat islam unisza.. dari situlah bermulanya sebuah kisah yang mana akhirnya program yang kami rancang secara kecil-kecilan akhirnya menjadi program yang agak besar..alhamdulillah pada jangkaan awal, saya merasakan apabila bekerjasama dengan pihak luar ni,banyak masalah perlu difikirkan..tapi Alhamdulillah,segalanya dipermudahkan oleh ALLAH.. di sini saya nak merakamkan jutaan terima kasih kepada pejabat agama yang sudi mensponsor makanan, penceramah n fasilitator..yang paling best bab makanan ni,asalnya kitorang bajet satu kepala 6 ringgit je.. pastu saya pun maklumkan pada pegawai agama tu yang pihak kami hanya memerlukan 6 ringgit je satu kepala..hehe.pastu ust tu suruh letak 15 ringgit 1 kepala..terkejut saya..!!! fuh ust ni biar bonarr?? banyak nye letak..memang x disangka2 la ust tu nak letak jumlah sebanyak tu..ingatkan jumlah 6 ringgit ust nak nak suh kurang kan lagi, rupanya di tambah 2x ganda lagi..alhamdulillah, akhirnya kepala saya pon poning  macam mane la nak habiskan duit tu..makan sorang 15 ringgit memang terlalu banyak..btol la orang cakap, kalau takde duit susah, ade duit pun susah..hehe..memang susah nak mkir..tp alhamdulillah, perbincangan rahsia antara saya dan cik pozi katering berjaya menyelesaikan kerumitan tu..hehe nak tau macam mane?? tak payah la cerita..ini rahsia..jangan pk saya ni songlap duit plak ye.. saya takde niat langsung nak buat camtu..apee yang penting bagi saya, bila buat program, dapat bantu orang dapat ilmu, pastu dapat buat satu amal jariah.. semoga segala yang dibuat ni, diterima sebagai satu ibadah..kalau nak kira  banyak jugak duit habis, tapi xpela, xperlu lah nak claim semula..ape yang penting kepuasan bila dapat tengok peserta2 dapat ilmu yang sangat berguna buat meraka.. biarlah kita menjadi susah kerana membantu orang..semoga kesusahan dapat melatih kita bersikap sabor..sabor jela versi hantu kalimah..haha..

gfh

tidak lupa juga kepada semua ahli jawatankuasa yang sudi memerahkan keringat, berganding bahu, bersama-sama menjayakan program ni..ANDA SEMUA HEBAT..!! terutama nya kepada setiausaha, sarah, syed syukran, bendahari ainul, suffiyan, tidak dilupakan kepada pembantu setia saya, mohamad azrul..juga kepada mahirah n hanisah.yang banyak membantu dalam program ni.. sekalung penghargaan juga di tujukan kepada semua skuad2 senior yang begitu hebat bagi saya..walaupun saya ni jauh lebih muda dari mereka, tapi mereka tetap mahu menghormati dan mengikut setiap arahan yang saya keluarkan tanpa sebarang bantahan..rasa terharu pun ade..ye..saya bekerja bersama insan yang hebat..anda semua memang hebat.. hehe.. tahniah semua atas kejayaan program ni.sebagai tanda penghargaan, saya dan suffiyan akan menguruskan program yang kita bincangkan semalam..hehe.. korang rileks je tau.. saya rasa sudah tiba masanya untuk saya berundur dari memegang jawatan dalam AQSA..saya rasakan khidmat saya cukup disini..saya perlu fokus pada study..tapi masalahnye, mcm mane lah carenye nak cakap n serahkan surat tu pada ketua jabatan..bila bercakap dengan orang hebat ni, memang kita akan jadi tak hebat dah..dengan mudah ustazah dapat patahkan hujah saya.. huhu..plis2 saya memang berhasrat nak letak jawatan lame dah.. saya takut tak dapat laksanakan amanah ni..hurm masih memikirkan mcam mane lah cara nak cakap dengan doktor syarifah.. sedang mencari alasan..hehehe..

fdy

ok lah kita tutup kisah tu..semoga malam ni dapat mimpi ke wahyu ke macam mane nak berhadapan dengan Doktor syarifah..hehe.. sekarang saya nak citer pasal program yang akan saya join untuk masa akan datag..insyaALLAH esok akan bertolak ke UNIMAP.. program ape entah, hehe bawah suksis skuad 09.. tak sabar nak meletihkan diri bershopping di padang besar..memang itu pon sbenarnye niat nak g sane..hahaha.. ade yang kate g sane  bg lelaki kena sediakan ayat2 jiwang untuk untuk ngorat budak2 suksis unimap..hah, xde koje.. banyak lagi benda lain boleh buatt.. sape setuju angkat tangan macam saya..High five haha.. semoga perjalanan esok selamat sampai ke destinasi.amin..

minggu depan lagi, insyaALLAH pada 3 mac akan bertolak ke bukit tebu untuk xpdc menawan gunung tebu..juga bawah suksis 09..yup suksis boleh..hehe memang boleh pon..kulit saya ni dah bertukar kepada hitam dah..moga2 hati saya tidak bertukar kepada hitam..Red heart 

pastu insyaALLAH pada 24 mac akan pergi ke gunung ape entah, bawah kelolaan ust fattah..eh doktor fattah la..silap2..hehe. kita akan menawan gunung kat sane plak..ini bawah kelas je.. budak lelalki je..bdak pmpn bleh duk kat ostel..lg selesa duk atas katil..eheehe.. memang best la study sbg student diploma..time ni lah kita nak buat pelbagai xtitviti luar sbb masa kita tidak terlalu padat.. serius, kalau dulu saya nak bercakap kat depan pon mamang segan, tp sekarang alhamdulillah, kalau nak bagi ucapan tu insyaALLAH la boleh.. tapi kalau nak bg syarahan mcm johan syarahan MTQ kebangsaan fatin umira, memang saya blom sampai tahap tu lagi la..hehe.. yang paling saya suka adalah bertanya soalan dalam kelas..soalan yang paling saya suka tanye adalah soalan maut..haha.. org kate mcm soalan jibril pada nabi, jawapan dah tau, tapi saje tanye..hehe..terutamanya kalau ade orang present kat depan..hehe..sorry ye pada student AQSA yang marah kalau saya pernah tanye soalan pada kalian.. sampaikan saya di berikan jawatan sbg exco akademik ni pon, sbb senior yang dulu tak puas hati dengan saya sebab banyak tanye..hahhaha.. depa nak balas dendam kat saya.hehe xpela, ape pun hidup sbg mahasiswa memang sangat2 best.. serious.. terutama dalam zaman diploma.. macam2 pengalaman dan ilmu boleh di kutip..

40255_102342893159778_100001522030315_16296_3102477_n

btol tak adik ngan abang?? heehe ni lah anak murid kesayangan saya..rindu sama depa..ade lagi bebrapa anak murid yang tak sempat nak ambik gambar depa..semoga depa m’jadi insan yan hebat suatu hari nanti..=)

ok lah,cukuplah sekadar itu..semoga anda enjoyment untuk baca entry ni..ehh silap2, enjoy ye,bkn enjoyment..Open-mouthed smile

2 comments:

  1. in tak aci kalo laki aje yg leh tawan gunung..!

    ReplyDelete
  2. aci la..pmpn xble buat koje berat2.. tenaga pmpn x same ngn lelaki..hehe..

    ReplyDelete